Zagrebački Holding  
Mapa webaKontaktiEnglish
 
 

Opći uvjeti obavljanja kolodvorske djelatnosti


Na ovoj stranici možete pročitati izvod iz Općih uvjeta obavljanja kolodvorske djelatnosti na Autobusnom kolodvoru Zagreb, koji se odnose na:
1. OPĆE ODREDBE

OPĆE ODREDBE


Članak 1.
Ovim općim uvjetima (dalje: Opći uvjeti) regulira se obavljanje kolodvorske djelatnosti na Autobusnom kolodvoru Zagreb (dalje u tekstu: AKZ) na kojem AKZ pruža svoje usluge, odnosno prava i obveze AKZ-a i korisnika njegovih usluga.

Članak 2.
Korisnici usluga u smislu ovih Općih uvjeta su:
  • prijevoznici, pravne i fizičke osobe koje obavljaju djelatnost prijevoza putnika u cestovnom prometu,
  • putnici, fizičke osobe koje koriste usluge prijevoza u cestovnom prometu i
  • treće osobe, koje se po bilo kojoj osnovi zateknu na prostoru AKZ-a ili zatraže neku od njegovih usluga.
Usluge AKZ-a dostupne su svim korisnicima pod jednakim uvjetima, bez diskriminacije, u skladu s utvrđenom kategorijom autobusnog kolodvora.

USLUGE AUTOBUSNOG KOLODVORA ZAGREB

Članak 3.
Usluge koje pruža AKZ iz članka 1. su:

I. USLUGE PRIJEVOZNICIMA:
  1. Prihvat i otpremanje autobusa
  2. Korištenje parkirališta za parkiranje autobusa
  3. Prodaja voznih karata
  4. Organizacija rasporeda prodaje voznih karata
  5. Pružanje informacija o prijevozima i druge usluge povezane s prijevozom putnika.
II. USLUGE PUTNICIMA I TREĆIM OSOBAMA
  1. Prihvat i otpremanje putnika
  2. Korištenje čekaonice i perona
  3. Prodaja voznih karata, obilježavanje i čuvanje mjesta u autobusu
  4. Izdavanje potvrde o cijeni vozne karte
  5. Pohrana prtljage
  6. Upotreba sanitarnog čvora
  7. Upotreba razglasnih uređaja
  8. Korištenje parkirališta za osobna vozila
  9. Pružanje informacija o prijevozima i druge usluge povezane s prijevozom putnika.
Članak 4.
Prihvat i otpremanje autobusa podrazumijeva rezervaciju dolaznog i/ili odlaznog perona i omogućavanje nesmetanog korištenja dolaznog i/ili odlaznog perona za polaske i/ili dolaske pojedinog prijevoznika prema dostavljenim Dozvolama, najavu polaska i dolaska autobusa putem razglasa i organizaciju prometovanja na površini AKZ-a na siguran način.

Korištenje parkirališta za autobuse podrazumijeva parkiranje autobusa pojedinog prijevoznika na za to predviđenom mjestu na AKZ-u, u skladu sa prostornim mogućnostima kolodvora. Korištenje parkirališta ne podrazumijeva čuvanje autobusa.

Prodaja voznih karata u odnosu na prijevoznike podrazumijeva ugovorni odnos temeljem posebnog ugovora u pisanom obliku, u kojemu AKZ  i prijevoznik reguliraju međusobne odnose vezane za način i uvjete prodaje voznih karata trećim osobama.

Organizacija rasporeda prodaje voznih karata podrazumijeva prodaju voznih karata u skladu sa prijevoznim kapacitetima koje pojedini prijevoznik omogući za prodaju mjesta u autobusu.

Pružanje informacija o prijevozima i druge usluge povezane s prijevozom putnika podrazumijeva davanje informacija prijevoznicima o broju prodanih voznih karata, o interesu putnika za prijevozom, o eventualnim problemima pri organizaciji prometovanja i slično, a naročito podrazumijeva vođenje očevidnika o dolascima i polascima autobusa sukladno propisima koji uređuju obavljanje djelatnosti prijevoza putnika u cestovnom prometu i potvrđivanje dolazaka i odlazaka na putnim radnim listovima pojedinog prijevoznika na zahtjev prijevoznika.

Pod pojmom "polazak" podrazumijeva se polazak autobusa s perona kao polaznog mjesta po voznom redu, a pod pojmom "dolazak" podrazumijeva se dolazak autobusa na peron kao posljednjeg mjesta pristajanja, odnosno iskrcaja putnika po voznom redu.

Pod pojmom "tranzit" podrazumijeva se korištenje AKZ-a, odnosno perona kao dolazak/polazak stajališta po voznom redu koje nije polazno/završno mjesto.

Članak 5.
Prihvat i otpremanje putnika podrazumijeva organizaciju boravka putnika na prostoru AKZ-a za vrijeme od dolaska putnika na AKZ do ulaska u autobus ili odlaska s prostora AKZ-a na drugi način.

Korištenje čekaonice i perona podrazumijeva mogućnost upotrebe zatvorenog i otvorenog prostora AKZ-a namijenjenog za putnike koji je zaštićen od utjecaja atmosferalija, grijan i prozračen i odvojen od prometnih površina AKZ-a, u kojemu postoje mjesta za sjedenje, stajanje i odlaganje stvari koje putnici i treće osobe imaju kod sebe za vrijeme dok isti borave na prostoru AKZ-a do ulaska u autobus ili odlaska sa prostora AKZ-a.

Prodaja voznih karata u odnosu na putnike i treće osobe podrazumijeva prodaju voznih karata svim zainteresiranim osobama, bez obzira putovali isti ili ne, koje se na prodajnom mjestu izjasne o relaciji i vremenu putovanja, te koje plate cijenu vozne karte.

Obilježavanje mjesta u autobusu podrazumijeva odnos AKZ-a i putnika u kojemu je putniku, u skladu s ostalim uvjetima ovih Općih uvjeta zajamčeno mjesto u autobusu za točno utvrđeni polazak.

Čuvanje mjesta u autobusu podrazumijeva odnos AKZ-a i putnika u kojemu je putniku, u skladu s ovim Općim uvjetima zajamčena prodaja vozne karte za točno utvrđeni polazak. Obveza čuvanja mjesta traje najkasnije do 1 sat prije polaska u domaćem, te najkasnije do 2 sata prije polaska u međunarodnom prijevozu.

U slučajevima vršnog opterećenja koje nastaje za vrijeme turističke sezone u Republici Hrvatskoj, u razdoblju od 15.06. – 15.09. tekuće godine, kao i najmanje sedam (7) dana pred državne blagdane, obveza čuvanja mjesta u autobusu traje najkasnije 24 sata prije polaska autobusa. 

Izdavanje potvrde o cijeni vozne karte podrazumijeva izdavanje potvrde - pisanog dokumenta kojim AKZ na zahtjev osobe koja plati naknadu za izdavanje navedene potvrde daje informaciju o cijeni vozne karte za pojedinu relaciju. Potvrda se uz predočenje vozne karte kupljene na AKZ-u izdaje bez naknade.

Potvrda o neprometovanju ili zakašnjenju redovnih autobusnih linija uz predočenje vozne karte izdaje se bez naknade.

Pohrana prtljage podrazumijeva odnos treće osobe i AKZ-a, na koji se na odgovarajući način primjenjuju ovi Opći uvjeti i Pravilnik o radu garderobe s naplatom od 16.10.2007. godine.
Upotreba sanitarnog čvora podrazumijeva omogućavanje korištenja sanitarnog čvora  fizičkim osobama koje unaprijed plate naknadu za korištenje sanitarnog čvora u skladu sa Cjenikom usluga Autobusnog kolodvora Zagreb „A“ kategorije (dalje u tekstu: Cjenik).

Korištenje parkirališta za osobne automobile podrazumijeva parkiranje osobnog automobila na za to predviđenom mjestu uz Aveniju M. Držića. Korištenje parkirališta ne podrazumijeva čuvanje osobnog automobila, a usluga se naplaćuje u skladu s Cjenikom. 

Pružanje informacija o prijevozima podrazumijeva davanje informacija o polascima i dolascima autobusa, cijenama voznih karata i slično putem telefona, monitora ili drugih vrsta displaya, oglasne ploče ili na licu mjesta od strane ovlaštene osobe na AKZ-u.

Pružanje informacija o polascima za koje AKZ prodaje karte može se obavljati putem komercijalne Internet stranice za prijevoznike koji AKZ-u povjere prodaju barem 70% alotmana mjesta u autobusu.

Za linije koje prolaze kroz Zagreb (tranzitne linije) o objavi na Internet stranicama odlučivat će posebnim aktom imenovano povjerenstvo za svaku liniju posebno prema dobivenom alotmanu.

Članak 6.
Kolodvorske usluge prijevoznicima pružaju se u javnom linijskom prijevozu svim prijevoznicima prema dostavljenim dozvolama, a kolodvorske usluge prijevoznicima u posebnom linijskom i povremenom (slobodnom) prijevozu pružaju se u skladu s raspoloživim kapacitetima AKZ-a.

Članak 7.
Cijene usluga AKZ-a određene su Cjenikom.

KOLODVORSKE USLUGE PRIJEVOZNICIMA

Članak 8.
Ovim Općim uvjetima daje se opća ponuda na neodređeno vrijeme svim zainteresiranim osobama za sklapanje adhezijskog ugovora o pružanju kolodvorskih usluga. Sve odredbe koje uređuju odnose ugovornih strana utvrđene su ovim Općim uvjetima.

Prihvat opće ponude zainteresirana osoba vrši na konkludentan način, poduzimanjem neke od radnji koje su određene ovim Općim uvjetima za neku vrstu korisnika kolodvorskih usluga.

Prihvatom opće ponude korisnika smatra se da je sklopljen ugovor o pružanju kolodvorskih usluga i da su u cijelosti prihvaćene odrednice ovih Općih uvjeta od strane korisnika usluge  - prijevoznika.

Ugovor o pružanju kolodvorskih usluga smatra se promijenjenim na osmi dan od dana objave izmjena i/ili dopuna ovih Općih uvjeta ili objave promijenjenih Općih uvjeta.

Opća ponuda za sklapanje ugovora o pružanju kolodvorskih usluga ne obvezuje AKZ u slučaju da korisnik ne ispunjava uvjete utvrđene ovim Općim uvjetima.

Članak 9.
Pravo na korištenje kolodvorskih usluga u javnom linijskom prijevozu prijevoznik stječe kad AKZ-u dostavi važeće Dozvole, vozni red i cjenik za linije. Nakon dostave Dozvole od strane prijevoznika AKZ-u smatra se da su AKZ i prijevoznik sklopili ugovor o pružanju kolodvorskih usluga. Dozvola i cjenik se smatraju dostavljenim kada budu uvedeni u urudžbeni zapisnik AKZ-a. Prijevoznik je dužan dostaviti presliku Dozvole, dok se original obvezuje dostaviti AKZ-u na uvid.

AKZ se obvezuje unijeti dostavljene podatke prijevoznika u svoj računalni software najkasnije u roku od 10 /deset/ dana od dana dostave podataka.

Prijevoznici koji zajednički obavljaju prijevoz na nekoj liniji uz gore navedene podatke dužni su AKZ-u dostaviti i presliku ugovora o zajedničkom obavljanju prijevoza, na koji se primjenjuju odredbe posebnog propisa o ortakluku, kao i Izjavu o isplati i terećenju.  

Iznimno od navedenog, za kolodvorsku uslugu prodaje voznih karata AKZ će prijevozniku nakon primitka dozvola iz prethodnog stavka poslati ugovor o prodaji voznih karata.

Pravo na korištenje kolodvorskih usluga u posebnom linijskom i povremenom (slobodnom) prijevozu prijevoznik stječe kad njegov autobus stupi na površinu AKZ-a, te se nakon toga smatra da su AKZ i prijevoznik sklopili ugovor o pružanju kolodvorskih usluga. Iznimno od navedenog, AKZ ima pravo odbiti pružanje kolodvorskih usluga za navedene vrste prijevoza u slučaju nedostatka prostornih kapaciteta.

Pravo na korištenje kolodvorskih usluga iz stavka 1. ovog članka u svakom slučaju prestaje kad prestane važiti Dozvola iz stavka 1. ovog članka, te se smatra da je istovremeno prestao važiti i ugovor o pružanju kolodvorskih usluga.
Ukoliko prijevoznik i nakon pisane opomene AKZ-a, u roku od 8 dana ne plati dospjelu naknadu za usluge AKZ-a, iste će se naplaćivati na licu mjesta odmah prije korištenja određene usluge, nakon čega će mu AKZ izdati račun. U slučaju nemogućnosti plaćanja usluge AKZ je ovlašten uskratiti pružanje kolodvorskih usluga i fizički zapriječiti ulazak autobusa prijevoznika na prostor AKZ-a.

U slučaju prestanka ugovora iz prethodna dva stavka, AKZ je ovlašten uskratiti pružanje svojih usluga i fizički zapriječiti ulazak autobusa prijevoznika na prostor AKZ-a.

U slučaju prestanka obnašanja linije od strane prijevoznika iz razloga koji nisu bili predvidivi i nisu nastali krivnjom AKZ-a (primjerice stečaj s prestankom obavljanja prijevoza, likvidacija i slično), prihvaćanjem ovih Općih uvjeta smatra se da je prijevoznik suglasan da AKZ od obračuna prodanih karata ustegne određeni iznos novca koji će biti namijenjen isključivo naknadi štete AKZ-u nastale radi povrata unaprijed prodanih povratnih karata za liniju koja ne prometuje iz gore navedenih razloga. 

Članak 10.
AKZ  se obvezuje:
  • svim prijevoznicima koji ispunjavaju ove Opće uvjete kolodvorske usluge pružati na jednak način,
  • za svaki polazak iz voznog reda prema dostavljenoj dozvoli rezervirati prijevozniku dolazni/odlazni peron prema dolaznim/odlaznim vremenima iz voznog reda i to 15 minuta prije polaska u tuzemnom linijskom prijevozu, a 30 minuta u međunarodnom linijskom prijevozu i povremenom, odnosno slobodnom prijevozu,
  • osigurati i izvršiti prihvat i otpremanje autobusa,
  • najaviti dolazak i odlazak autobusa,
  • na prometnim površinama AKZ-a organizirati prometovanje autobusa na siguran način,
  • na zahtjev voznog osoblja prijevoznika ovjeriti dolazak/odlazak autobusa na AKZ za dolaske/odlaske koji se izvrše,
  • omogućiti prijevozniku korištenje parkirališta u skladu sa raspoloživim kapacitetima,
  • pružati informacije o dolascima/odlascima autobusa i cijenama voznih karata pojedinih prijevoznika
  • u slučaju pisanog ugovora o prodaji voznih karata organizirati prodaju voznih karata u skladu sa uputama, kapacitetima i po cijenama koje odredi prijevoznik,
  • prodavati vozne karte prijevoznika čiji je polazak registriran kao raniji, osim ako putnik ne traži suprotno.
Članak 11.
Prijevoznik se obvezuje:
  • postaviti autobus na peron do 15 minuta prije polaska u tuzemnom linijskom prijevozu i do 30 minuta u međunarodnom linijskom, te u povremenom (slobodnom) prijevozu,
  • po dolasku ugasiti motor vozila i iskrcaju putnika odmah ukloniti autobus s dolaznih perona,
  • usluge AKZ-a koristiti na način koji ne ometa ostale korisnike usluga ili posjednike poslovnih prostora na prostoru AKZ-a, na ekološki prihvatljiv i za ostale korisnike siguran način, a osobito ukloniti autobus s perona u vremenu koje je ovim Općim uvjetima određeno kao vrijeme prihvata i otpreme autobusa,
  • pravovremeno putem faxa, službenog dopisa ili elektronske pošte obavještavati AKZ o svim činjenicama relevantnim za pružanje njegovih usluga,
  • naknadu za usluge AKZ-a plaćati na način i u rokovima utvrđenim ovim Općim uvjetima,
  • ne primiti na prijevoz putnika koji nema voznu kartu, a u autobus ulazi na AKZ-u, te takvog putnika uputiti da kupi voznu kartu na prodajnom mjestu – blagajnama AKZ-a,
  • u slučaju privremenog prekida ili trajne obustave prijevoza, odmah to prijaviti AKZ-u putem faxa, službenog dopisa ili elektronske pošte,
  • na AKZ dovoziti uredne i tehnički ispravne autobuse, koji moraju imati ploče sa nazivima linija ili oznakom vrste prijevoza za posebni linijski i povremeni prijevoz,
  • osigurati da u tijeku pristajanja vozno osoblje bude uz autobus,
  • dolaske i odlaske obavljati u skladu sa vremenom iz voznog reda, a u slučaju kašnjenja pravovremeno obavijestiti AKZ,
  • osigurati da vozno osoblje pazi na čistoću i urednost AKZ-a, a u suprotnom slučaju platiti naknadu za onečišćenje,
  • osigurati da vozno osoblje ne nagovara putnike na korištenje pojedinih linija niti da čini radnje koje za uzrok ili posljedicu mogu stvarati nelojalnu tržišnu utakmicu među prijevoznicima,
  • uputiti vozno osoblje da se ponaša u skladu sa društvenim normama.
Članak 12.
U javnom linijskom prijevozu, u slučaju kad je sklopljen ugovor o prodaji karata, AKZ će svakom putniku uz svaku voznu kartu naplatiti kolodvorsku uslugu i rezervaciju (obilježavanje) mjesta sukladno Cjeniku, kao i peronsku kartu putnicima koji istu kupuju na peronu izravno od radnika koji ima pokretnu blagajnu.

U javnom linijskom prijevozu, u slučaju kad vozne karte za polaske koji koriste AKZ prodaje na drugom prodajnom mjestu, AKZ će svakom putniku naplatiti i kolodvorsku uslugu sukladno Cjeniku.

Prometno osoblje AKZ-a ima pravo svakodnevno vršiti kontrolu voznih karata putnika u autobusu prijevoznika, a što posada autobusa mora dozvoliti i na kraju potpisati kontrolni zapisnik. Ukoliko posada autobusa prijevoznika ne dozvoli kontrolu u autobusu ili odbije potpisati kontrolni zapisnik koji sadrži točne podatke, o tome će prometno osoblje AKZ-a sačiniti službenu zabilješku, te će AKZ smatrati da je uredno potpisan kontrolni zapisnik od strane prijevoznika i  da se isti slaže sa njegovim sadržajem.

Ukoliko prometno osoblje AKZ-a kontrolom iz prethodnog stavka utvrdi da se u autobusu nalaze putnici bez vozne karte, ima pravo i dužnost uputiti putnika da kartu kupi na blagajnama AKZ-a.

Smatra se da putnik ima kartu za prijevoz ako ju je kupio na blagajni AKZ-a, ako ju je kupio na drugom organiziranom prodajnom mjestu, a uz nju platio i kolodvorsku uslugu, ako posjeduje drugu odgovarajuću ispravu umjesto kupljene karte, uz uvjet da je platio kolodvorsku uslugu, te ako je kartu kupio na peronu izravno od radnika koji ima pokretnu blagajnu, te uz nju platio i peronsku kartu.

Ako je putnik kartu kupio na drugom organiziranom prodajnom mjestu bez kolodvorske usluge, prometno osoblje ima pravo i dužnost uputiti putnika da kolodvorsku uslugu kupi na blagajnama AKZ-a.

Prihvaćanjem ovih Općih uvjeta smatra se da je prijevoznik suglasan da AKZ od obračuna prodanih karata ustegne određeni iznos novca koji je utvrđen kontrolnim zapisnikom za svrhu naplate kolodvorske usluge i peronske karte koju nisu platili njegovi putnici i koje AKZ nije mogao naplatiti na drugačiji način.

Članak 13.
Prijevoznik usluge AKZ-a, osim provizije za prodane vozne karte, može plaćati na licu mjesta odmah prije korištenja kolodvorske usluge, nakon čega će mu AKZ izdati račun.

Prijevoznik može kolodvorske usluge plaćati na mjesečnoj bazi nakon primitka obračuna ako ukupan mjesečni iznos njegovog obračuna od prodanih karata pokriva mjesečni iznos troškova po osnovi kolodvorskih usluga AKZ-a.

Prijevoznik koji AKZ-u nije povjerio prodaju svojih karata, kao i prijevoznik koji je povjerio prodaju karata AKZ-u, ali njegov ukupan mjesečni iznos obračuna od prodanih karata ne pokriva mjesečni iznos troškova po osnovi kolodvorskih usluga AKZ-a, mogu plaćati kolodvorske usluge AKZ-a avansno.

O odobrenju načina plaćanja kolodvorskih usluga po gore navedenim parametrima odlučuje AKZ.

AKZ će do 10. u mjesecu za prethodni mjesec izvršiti obračun korištenja usluga za pojedinog prijevoznika, a isti će dostaviti prijevozniku zajedno sa računom za kolodvorske usluge, koji se prijevoznik obvezuje platiti po primitku računa u roku koji je u računu naveden.

AKZ će svakom prijevozniku ponuditi sklapanje ugovora o prodaji karata prema uvjetima određenim Cjenikom.

U slučaju kad postoji ugovor o prodaji voznih karata, AKZ će do 10. u mjesecu za prethodni mjesec izvršiti obračun prodanih karata. Prijevoznik će ispostaviti AKZ-u račun za prodane vozne karte koji se AKZ obvezuje platiti po primitku u roku koji je u računu naveden.

Prilikom plaćanja računa za prodane vozne karte AKZ ima pravo iznos koji treba po obračunu platiti prijevozniku umanjiti za iznos obračunatih kolodvorskih usluga.

Članak 14.
Prometno osoblje AKZ-a ovlašteno je obavijestiti predstavnike, vlasnika (u slučaju obrta) ili Upravu prijevoznika koji su nadređeni članovima posade autobusa ako posumnja da član posade autobusa zbog konzumiranja alkohola, opojnih sredstava, bolesti i slično nije sposoban za obavljanje posla i da bi nastavkom rada te posade moglo biti dovedeno u pitanje putovanje putnika.

Ukoliko prometno osoblje u slučaju iz stavka 1. ovog članka nije u mogućnosti doći do predstavnika, vlasnika (u slučaju obrta) ili Uprave prijevoznika koji su nadređeni članovima posade autobusa, ovlašteno je kontaktirati predstavnika Policije ili Hitne pomoći.  

U slučaju iz prethodnih stavaka prometno osoblje AKZ-a ima pravo prijevoz putnika povjeriti drugoj posadi autobusa istog prijevoznika, a ukoliko ovih nema, onda na teret navedenog prijevoznika drugom prijevozniku, uz uvjet da ima potvrdu-pristanak  predstavnika, vlasnika (u slučaju obrta) ili Uprave prijevoznika ili potvrdu Policije ili Hitne pomoći da posada iz gore navedenih razloga nije sposobna za obavljanje posla i da bi nastavkom rada te posade moglo biti dovedeno u pitanje putovanje putnika.

Dežurni (službujući) prometnik može udaljiti iz prostora AKZ-a posadu autobusa i u drugim slučajevima kada se ogriješi o odredbe ovih Općih uvjeta, što bi moglo imati za posljedicu otežano ili nekvalitetno obavljanje posla, odnosno pružanje usluga.

Članak 15.
Za svako nepridržavanje voznog reda, podjelu alotmana mjesta u autobusu, uvjete vožnje i slična pitanja na koja AKZ nije mogao utjecati prema korisnicima je odgovoran prijevoznik.

Za svaku naknadu štete koju bi AKZ korisniku nadoknadio sukladno propisima koji štite prava potrošača, a koja proistječe iz odgovornosti prijevoznika, AKZ će od prijevoznika regresirati na način da će iznos koji treba po obračunu platiti prijevozniku umanjiti za iznos korisniku isplaćene naknade štete.

Za svako oštećenje imovine AKZ-a, ekološko onečišćenje i slične radnje iz kojih nedvojbeno bude utvrđeno da su AKZ-u uzrokovali štetu i da su posljedica radnji ili propuštanja činjenja radnji od strane prijevoznika, AKZ će  od prijevoznika regresirati na način da će iznos koji treba po obračunu platiti prijevozniku umanjiti za iznos naknade nastale štete.

Članak 16.
Obračun usluga obavlja se prema Cjeniku, i to:
  • pristajanje u javnom linijskom prijevozu, na način da se broj polazaka, dolazaka ili tranzita koje prijevoznik učinio na AKZ-u pomnoži sa cijenom prihvata i otpreme autobusa,
  • pristajanje u povremenom (slobodnom)  prijevozu na način da se svako stupanje na površinu autobusnog kolodvora smatra jednim polaskom,
  • pristajanje ne može trajati duže od vremena određenog u članku 10. ovih Općih uvjeta, a u slučaju da autobus duže od toga vremena ostaje na površini AKZ-a to se smatra parkiranjem,
  • naknadu za prodaju voznih karata prijevoznik plaća prema Cjeniku,
  • u slučaju kad prijevoznik vozne karte prodaje na drugom prodajnom mjestu, dužan je uputiti korisnika da kolodvorsku uslugu kupi na prodajnom mjestu AKZ-a,
  • naknadu za parkiranje prijevoznik plaća prema Cjeniku.
USLUGE PUTNICIMA I TREĆIM OSOBAMA

Članak 17.
Smatra se da su putnici i treće osobe s AKZ-om sklopili ugovor o pružanju kolodvorskih usluga, te u cijelosti prihvatili odrednice ovih Općih uvjeta u trenutku kad su stupili na površinu AKZ-a ili zatražili neku od njegovih usluga.

Članak 18.
AKZ se obvezuje svim putnicima i trećim osobama koje ispunjavaju ove Opće uvjete svoje usluge pružati na jednak način.

Putnici i treće osobe obvezni su u tijeku boravka na prostoru AKZ-a voditi računa o svojoj sigurnosti i svojem ponašanju tako da ne ometaju druge putnike i treće osobe.

Prihvaćanjem ovih Općih uvjeta putnici i drugi korisnici pristaju na zabranu hodanja po peronima i drugim prometnim površinama AKZ-a, kao i na korištenje liftova i pokretnih stuba na vlastitu odgovornost.

AKZ neće biti odgovoran za naknadu štete putnicima ili drugim korisnicima koja bi nastala uslijed kršenja zabrane iz prethodnog stavka, kao niti za naknadu štete koja bi nastala uslijed odluke korištenja ispravnih liftova ili pokretnih stuba.   

AKZ ima pravo odbiti pružanje svojih usluga u odnosu na putnike i treće osobe koje:
  • remete javni red i mir ili obavljanje djelatnosti AKZ-a,
  • odbiju platiti naknadu za usluge AKZ-a,
  • su vidno pod utjecajem alkohola ili se ponašaju suprotno opće prihvaćenim normama,
  • onečišćavaju prostor ili okoliš AKZ-a,
  • za koje postoje osnove sumnje da svojim ponašanjem krše pozitivne propise Republike Hrvatske,
  • ne ispunjavaju neki od uvjeta određen ovim Općim uvjetima.
Članak 19.
Naknadu za usluge AKZ-a putnici i treće osobe plaćaju:
  • za usluge iz članka 3., točka II., podtočke 1., 2. i 3. prilikom kupnje vozne karte, a u slučaju da isti ne kupuju vozne karte  ima pravo naplatiti navedene kolodvorske usluge putem peronske karte,
  • za usluge iz članka 3., točka II., podtočke 4. i 6. ovih Općih uvjeta prije korištenja istih,
  • za usluge iz članka 3., točka II., podtočke 5., 7. i 8. ovih Općih uvjeta nakon korištenja istih.
Članak 20.
U odnosu na pojedine usluge:
  • izdavanje potvrde o cijeni vozne karte izvršit će se u odnosu na osobu koja istu zatraži, te prije izdavanja plati naknadu za istu uslugu,
  • u odnosu na upotrebu sanitarnog čvora primjenjuje se prethodna odredba,
  • navedeno se primjenjuje i u odnosu na upotrebu razglasa.
POHRANA STVARI
Članak 21.
Pohrana stvari (prtljage) obavlja se na zahtjev fizičke osobe u skladu s Pravilnikom o radu garderobe s naplatom od 16.10.2007. godine i Cjenikom.

OSTALI ODNOSI S PUTNICIMA I TREĆIM OSOBAMA
Članak 22.
U slučaju kad ne posjeduje voznu kartu putnik je istu obvezan kupiti na prodajnom mjestu AKZ-a.

Ako putnik uđe u autobus, a prethodno nije kupio voznu kartu, dužan je na poziv prometnog osoblja AKZ-a ili posade autobusa izaći iz autobusa i kupiti voznu kartu na blagajnama AKZ-a.

Pored iznosa kojeg je putnik dužan platiti za voznu kartu, dužan je platiti i Cjenikom utvrđeni iznos na ime kolodvorske usluge i naknadu za obilježavanje sjedala, koji su uračunati u konačnu cijenu vozne karte, te peronsku kartu ako voznu kartu kupuje od radnika koji je u posjedu pokretne blagajne.

Članak 23.
AKZ se obvezuje na zahtjev putnika koji odustane od putovanja izvršiti povrat novca plaćenog za voznu kartu, umanjen za 10% cijene vozne karte na ime manipulativnih troškova, bez povrata uplaćenog novca za kolodvorsku uslugu, obilježavanje mjesta i peronsku kartu:
  • ako se putnik obrati šalteru reklamacija na AKZ-u najkasnije 1 sat prije polaska autobusa za liniju u unutarnjem javnom linijskom prijevozu,
  • ako se putnik obrati šalteru reklamacija na AKZ-u najkasnije 2 sata prije polaska autobusa u međunarodnom linijskom prijevozu.
Poslije isteka rokova iz prethodnog stavka, šalter reklamacija uputiti će putnika da svoj zahtjev realizira izravno od prijevoznika.

Odredba stavka 1. ovog članka primjenjuje se i u slučaju:
  • ako prijevoznik otkaže polazak za određenu liniju, u kojem slučaju se iznos koji se vraća putniku ne umanjuje za 10%, uz povrat uplaćenog novca za kolodvorsku uslugu, obilježavanje mjesta i peronsku kartu,
  • ako je prijevoznik za određenu liniju prijavio kašnjenje 30 ili više minuta od redovnog polaska.
Odredba ovog članka odnosi se isključivo na vozne karte prodane na prodajnom mjestu – blagajnama AKZ-a.

Putnik ima pravo zamijeniti kartu za drugi polazak istog prijevoznika ako se obrati šalteru reklamacija na AKZ-u najkasnije 1 sat prije polaska autobusa za liniju u unutarnjem javnom linijskom prijevozu i najkasnije 2 sata prije polaska autobusa u međunarodnom linijskom prijevozu, u kojem slučaju nema pravo na povrat uplaćenog novca za kolodvorsku uslugu, obilježavanje mjesta i peronsku kartu.

Članak 24.
Putnik nema pravo na povrat novca plaćenog za voznu kartu ako:
  • izgubi voznu kartu,
  • voznu kartu vraća u roku kraćem od roka iz članka 23. ovih Općih uvjeta,
  • voznu kartu vraća nakon što je putovanje već započeo,
  • je svojom nepažnjom otputovao autobusom drugog prijevoznika od onoga koji je naveden u voznoj karti                                                      
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 25.
Na dan stupanja na snagu ovih općih uvjeta prestaje važiti Pravilnik o pravima i obvezama Autobusnog kolodvora d.o.o. i korisnika Autobusnog kolodvora od 17.06.2005. godine.

U slučaju spora nadležan je stvarno nadležni sud u Zagrebu.

U Zagrebu, 05.07.2013.